8(7112) 22-85-97

Педагогикалық әдеп қағидалары "Білім туралы" 2007 жылғы 27 шілдедегі Қазақстан Республикасы Заңының және "Педагог мәртебесі туралы" 2019 жылғы 27 желтоқсандағы Қазақстан Республикасы Заңының ережелеріне сәйкес әзірленіп, сондай-ақ Қазақстан Республикасының жалпыға бірдей танылған адамгершілік қағидаттары мен нормаларына негізделген.

Педагогикалық әдеп білім беру ұйымдарының педагогтері басшылыққа алатын педагогикалық әдеп қағидаттары мен нормаларының жалпы жиынтығын білдіреді.

Педагогикалық әдеп ережелерін педагогтердің білуі және сақтауы олардың кәсіби қызметі мен еңбек тәртібі сапасын бағалау өлшемшарттарының бірі болып табылады.

 

Педагогикалық әдептің негізгі қағидаттары

Педагогикалық әдептің негізгі қағидаттары мыналар болып табылады:

1) адалдық:

педагогтің адалдығы олардың оқыту мен тәрбиелеу нәтижесіне, өз қызметіндегі түзетулерді жүзеге асыра білуіне, сынға және рефлексияға қабілетін дамытуға, білім алушылар мен тәрбиеленушілердің, олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің), әріптестерінің кез келген пікірі үшін ашықтығына жауапкершілігін білдіреді;

2) әділдік:

педагогтің әділдігі оның бағалау кызметінің ашықтығын, олардың құрған білім беру ортасының айқындылығын білдіреді. Әділдік педагогке білім алушылар мен тәрбиеленушілердің, олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің), әріптестерінің құқығын бұзуға тыйым салады;

3) жеке тұлғаның абыройын және қадір-қасиетін құрметтеу:

педагог өзінің кәсіби назарындағы объектілер болып табылатын білім алушылар мен тәрбиеленушілердің, олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің), адамдардың абыройы мен қадір-қасиетін құрметтейді, олармен қарым-қатынас жасауда әдепті болады. Ол баланың дамуын шынымен қалап, оған әрқашан көмектесуге дайын екендігін білдіріп, білім алушы мен тәрбиеленушінің жеке басының өсуіне ықпал ету мақсатында білім алушының жетістіктерін (жетіспеушілігін) бағалауда сыпайылықты қамтамасыз етеді.

Білім беру процесінің қатысушыларына қатысты күш көрсету, моральдық және психикалық қысым жасау әдістерін қолдануға жол бермейді;

4) патриотизм:

педагог өз Отаны - Қазақстан Республикасына, тарихына, дәстүрлеріне және тіліне адал және сүйіспеншілікпен қарайды. Қазақстан Республикасының мәдени және тарихи дәстүрлерін сақтайды, бұл қарым-қатынасты білім алушыларға береді.

5) жалпы адами құндылықтарды құрметтеу және төзімділік:

Педагог жалпы адами құндылықтардың басымдылығын мойындай отырып, әрбір ұлт мәдениетінің ерекшелігіне, құндылығына және қадір-қасиетіне құрметпен қарайды.

Педагог ұлтаралық қатынастар мәдениетін тәрбиелейді, білім алушыларды жасына, жынысына, тіліне, ұлтына, діни көзқарасына, азаматтығына, шығу тегіне, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайына немесе өзге де кез келген жағдайларға қарамастан барлық ұлттар мен барлық адамдардың құқығы мен қадір-қасиетін құрметтеуге үйретеді;

Педагогтің толеранттылығы білім алушылар мен тәрбиеленушілерге, олардың ата-аналарына (заңды өкілдеріне) төзімділікті, олардың әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайына, жынысына, нәсіліне, ұлтына, тіліне, дінге көзқарасына, мәдениетке, наным-сеніміне, туған жері иен тұрғылықты жеріне төзімділікті, сондай-ақ жұмыста білім алушылар мен тәрбиеленушілердің жетілмегенін түсіне және ескере білуді көздейді.

Педагог мектеп ұжымында сенім білдіру және құрметтеу ахуалын жасауға ықпал етеді;

6) кәсіби ынтымақтастық:

педагог кәсіптің беделі туралы ойлайды, әріптестерінің абыройы мен қадір-қасиетін құрметтейді, мұғалімнің беделіне нұқсан келтіретін іс-әрекеттерге жол бермейді.

Қандай да бір нысанда өз әріптестерінің сенімін теріс пайдалануға, олардың кәсіби міндеттерін атқаруына кедергі жасауға, оларға қандай да бір шығын келтіруге жол бермейді. Педагог өз әріптестерінің теориялық және әдістемелік шеберлік деңгейін арттыруға, шығармашылық қабілетін дамытуға жәрдем көрсетеді, қиын жағдайға тап болған әріптестеріне көмекке келеді. Кәсіби ынтымақтастық жалғандық пен әділетсіздікті ақтауға қызмет етпейді;

7) үздіксіз кәсіби даму:

педагог өзінің кәсіби шеберлігін, зияткерлік, шығармашылық және жалпы ғылыми деңгейін жетілдіреді.

 

Педагогикалық әдептің негізгі нормалары

Педагогтер қызметтік және қызметтік емес уақытта:

1) педагогикалық әдептің негізгі принциптерін сақтайды;

2) білім алушылар мен тәрбиеленушілерді жоғары адамгершілік рухына, ата-аналарына, этномәдени құндылықтарға құрмет көрсетуге, қоршаған әлемге ұқыпты қарауға тәрбиелеуге мүмкіндік жасайды;

3) білім алушыларға Отанына - Қазақстан Республикасына құрметпен қарауды үйретеді, патриотизм рухын ұялатады;

4) Қазақстан Республикасы педагогінің жоғары атағының беделін түсіруге мүмкіндік туғызатын іс-әрекеттерді жасауға жол бермейді;

5) өзінің қызметтік міндеттерін адал және сапалы орындайды;

6) өзінің кәсіби шеберлігін үздіксіз жетілдіреді, өз бетінше білім алу және өзін-өзі жетілдірумен белсенді түрде айналысады;

7) еңбек тәртібін бұлжытпай сақтайды;

8) білім беру ұйымының мүлкіне ұқыпты қарайды және оны жеке мақсатта пайдаланбайды;

9) сыбайлас жемқорлықтың алдын алу бойынша шаралар қабылдайды, өзінің шыншыл, адал және әділ мінез-құлқымен үлгі болады;

10) қызметтік ақпараттарды пайдакүнемдік және өзге де жеке мақсаттарда пайдалануға жол бермейді;

11) өзі үлгі бола отырып, ұжымда тұрақты және жағымды моральдық-психологиялық жағдай қалыптастыруға мүмкіндік жасайды;

12) өзінің қызметтік міндеттерін орындау кезеңінде іскерлік киім үлгісін ұстанады;

13) педагог мәртебесін пайдакүнемдік және өзге де жеке мақсаттарда пайдаланудан аулақ болады;

14) өз қызметінде академиялық адалдық принциптерін мүлтіксіз сақтайды, соның ішінде академиялық ортада адалдық пен өзара сыйластық қалыптастыратын негізгі институционалдық құндылық ретінде академиялық адалдықты қамтамасыз етеді, педагогтің академиялық мәдениетті қалыптастыруға ықпал ететін тәлімгер ретінде өзінің білім алушылары мен тәрбиеленушілеріне құрмет көрсету, білім беру процесіне қатысушыларды академиялық адалдықтың жоғары стандарттарын алға жылжытуға және қорғауға ынталандыру және көтермелеу, педагогтің пәннің нақты саясатын, білім алушылардан күтілетін талаптарды анықтауы, білім алушылардың жауапкершілігін қамтамасыз ету және олардың академиялық адалдық қағидалары мен стандарттарын бұзғаны үшін пәрменді шаралар қабылдау, білім алушыларға білім беру, әлеуметтік және психологиялық қолдау көрсететін және академиялық әділетсіздік танытуға мүмкіндік бермейтін академиялық орта құру;

15) материалдарды БАҚ-та, оның ішінде интернет-басылымдарда жариялайды, жеке тұлға ретінде өз атынан ғана көпшілік алдында сөйлейді, бұл ретте педагогтің жоғары атағына нұқсан келтірмей, пікірталасты дұрыс түрде жүргізуді қамтамасыз етеді, мемлекеттің лауазымды тұлғаларының атына сындарлы емес сыннан және әдепсіз пікірден тартынады, жариялауға рұқсат етілмеген қызметтік ақпаратты ашпайды, қоғамда педагогтің жоғары атағына нұқсан келтірмейді;

16) білім беру ұйымының атынан бұқаралық сөз сөйлеулер, БАҚ жарияланымдары осы ұйымның басшысымен келісіледі;

17) әлеуметтік желілерде тексерілмеген және (немесе) дәйексіз және (немесе) әдепсіз ақпаратты таратпайды, қоғамда педагогтің жоғары атағын нығайтуға ықпал етеді;

18) білім және ғылым саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруға ықпал етеді;

19) білім алушы мен тәрбиеленушінің жетістіктерінің (жетістікке жетпеуінің), оның әлеуметтік жағдайының, ата-анасының (заңды өкілдерінің) жұмыс орнының құпиялылығын қамтамасыз етеді және бұл мәліметтер қәмелетке толмаған білім алушы мен тәрбиеленушінің ата-аналарының (заңды өкілдерінің) немесе қәмелетке толған білім алушы мен тәрбиеленушінің жазба келісімімен ғана жария етіледі.

Білім беру процесіне қатысушылармен қарым-қатынас жасауда педагогтер:

1) жасына, жынысына, ұлтына, діни сеніміне, азаматтығына, шығу тегіне, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайларына немесе кез келген өзге де мән-жайларға қарамастан адамның құқығын, абыройы мен қадір-қасиетін құрметтейді;

2) білім беру процесіне қатысушыларға есімін атап, құрметті және мәдени түрде, сондай-ақ жалпы қабылданған моральдық-этикалық нормаларды сақтай отырып жүгінеді, білім беру процесіне қатысушылардың аты-жөнін жазуда және айтуда ерікті түрде бұрмалау фактілеріне жол бермейді;

3) білім беру процесіне қатысушыларға қатысты қаржылық және өзге де бопсалау фактілеріне жол бермейді, өз әріптестерінің тарапынан осындай әрекеттердің жолын кесуге күш салады;

4) өз іс-әрекетімен қоғам тарапынан дәлелді сындарға жол бермейді, оған сабырлылықпен қарайды, өзінің кәсіби қызметіндегі кемшіліктерді жою және оны жақсарту үшін сындарлы сынды пайдаланады;

5) білім беру процесінің қатысушыларына кәсіби қолдау көрсетеді;

6) педагогикалық әдептің бұзылуына шағым жасаған адамдарды кемсітпейді.

Әріптестермен қарым-қатынас жасауда педагогтер:

1) жалпы қабылданған моральдық-әдептілік нормаларын, сыпайылық пен биязылықты сақтайды;

2) басқа педагогтің кәсіби біліктілігіне көпшілік алдында күмән келтірмейді;

3) дәйексіз және дәлелсіз шағымдардан бас тартады, педагогикалық әдіптің бұзылғанына шағым жасаған адамға қарсы жауап шараларын қабылдамайды.

 

Педагогикалық әдептің кейбір мәселелері туралыҚазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 11 мамырдағы № 190 бұйрығы

 

 

2024-2025 оқу жылында тәрбие жұмысында іске асырылатын мектепішілік жобалар

· «Ұрпаққа аманат» жобасы

· «Белсенді жұма» жобасы

· «Табысты тұлға» жобасы

· «Ізгілік тамшылары» жобасы

· «Тәрбие ісіндегі ата-ана» жобасы

· «Sparklink teenager» жобасы

2024-2025 оқу жылында оқу жоспары бойынша берілген мектепішілік үйірмелер

Үйірме жұмыстарының мақсаты:

- Оқушылардың бос уақытын тиімді ұйымдастыру;

- Өз қабілеттерін шыңдау, шағармашылыққа баулу;

- Қосымша білім беру.

Үйірме атауы

Үйірмеге

қамтылған сынып

Жетекшілері

апталық 1 сағат

1

Әлем халық билері

5-8 сыныптар

Рахметова А.А.

2

Домбыра үйренейік

5а,5ә,5б,5в, 6а,6ә,6б,6в

Кабиева Г.М.

3

Debate-a competition of the educated

10а, 10ә, 10б

Бисекешова А.Е.

4

Робототехника

5а,5ә

Саймова Ф.Б.

 

2024-2025 оқу жылында қосымша жүргізілетін мектепішілік спорттық үйірмелер

р/с

Аты-жөні (құжат бойынша толық)

Үйірмеге қамтылған сынып

Жетекшілері

апталық 1 сағат

1

Футбол

Футбол

Еркингалиев Алибек

Аманкелдиевич

2

Волейбол (ұлдар)

Волейбол

ұлдар

Нурманов Асланбек

Орынбасарович

3

Волейбол (қыздар)

Волейбол

(қыздар)

Хамитов Мурат

Талапұлы

4

Баскетбол

Баскетбол

Имангазиева Айзада

Романовна

5

«Ақжайық сарбаздары»

«Ақжайық сарбаздары»

Насибуллинов Ербол

Насиболлинович

 

МЕКТЕПІШІЛІК ҰЙЫМДАР МЕН КЛУБТАР

Мектепішілік ұйымдардың, клубтардың негізгі мақсаты: Қазіргі қоғамдық ортада азаматтық ұстанымдары бар, өзара қарым-қатынас мәдениетін меңгерген, өмір дағдыларына бейім, жан-жақты дамыған, үйлесімді тұлға тәрбиелейтін ынтымақты орта құру.

Міндеттері:

- Елін, Отанын сүйетін, құрметтейтін тұлға қалыптастыру;

- Ұлағатты ата-әже, қайсар әке,мейірімді ана келбетін насихаттай отырып, отбасы тәрбиесін нығайту;

- Тарихи, дара тұлғалардың ерекше қасиеттерін талдау арқылы қазақ ұлының, қазақ қызының жиынтық бейнесін қалыптастыру;

- Құқықтық сауаттылық және мәдениетін қалыптастыру;

- Ұрпаққа ұлттық тәрбиені дәріптеу;

- Кез-келген ортада тіл мәдениеті мен шебер сөйлеуді дамыту;

- Сұлулық пен денсаулықты сақтаудың, салауатты өмір сүрудің басты қағидаларын ұстануды үйрету;

- Қоғамдағы білім беру және тәрбие мәселелерін ұштастырып, өмірлік дағдыларды меңгерту;

- Ұрпақты отбасы өміріне даярлау;

Клуб атауы

Жетекшілері

1

«Мейірім» аналар клубы

Тажен С.С.

2

«Мирас» әкелер клубы

Ажгалиев Н.Ш.

3

«Азамат» ұлдар клубы

Насибуллинов Е.Н.

4

«Сырласу» қыздар клубы

Мусагалиева А.К.

5

«Адал ұрпақ» клубы

Оспан Қ.Т.

6

«Зерде» дебат клубы

Бисекешова А.Е.

7

«Жанашыр» еріктілер тобы

Мукашева Р.Б.

8

«Шапағат» жас инспекторлар тобы

Нурманов А.О.

9

«Қолғанат» жас полиция тобы

Хамитов М.Т.

10

«Ақ Жайық сарбаздары» әскери-патриоттық

клубы

Насибуллинов Е.Н.

Оқушылардың ғылыми қоғамы

«Сириус» оқушылардың ғылыми қоғамы

Мақсаты:

Оқушылардың ғылыми зерттеуге қызығушылығын қалыптастыру,шығармашылық қабілетін дамыту, ғылыми ізденудің әдістерін үйрету арқылы оқушыларды ғылыми көрегендікке шығармашылыққа баулып әр жақты дамыған тұлға тәрбиелеу

Міндеттері:

1. Оқушыларды ғылыми-зерттеу жұмысымен таныстыру.

2. ҒТП жетістіктерін насихаттау.

3. Оқушыларды ерте жастан ғылыми-ізденіс жұмыстарына бейімдеу.

4. Оқушылардың жоғарғы деңгейіндегі саналы білім мен іскерлігін көтеруге мүмкіндік жасау.

5. Оқушылардың жүйелі ғылыми көзқарасын қалыптастырып зерттеу және шығармашылық іс-әрекеттерін, қызығуын, қабілетін арттыру.

6. Өз еркімен қалаған ғылым саласы бойынша мамандықты дұрыс таңдауға, алған білімін тиімді пайдалануға ұмтылдыру.

Мазмұны:

Қоғам мүшелерінің білім деңгейіне, қабілетіне және ғылым салаларына, өнер және техникаға қызығушылығын арттырылатын өзекті, мәнді тақырыптардың жиынтығын толықтыра құрып, олармен ізденіс бағытында бірқалыпты шұғылдану.

Қоғам мүшелері ғылыми-зерттеу, шығармашылық бағыттағы жобалар мен бағдарламалар жасау.

Мектеп ішінде оқушылардың ізденіс және шығармашылық жұмыстар туралы конференциялар, интеллектуалды ойындар, олимпиадалар, сайыстар және т.б. шаралар ұйымдастыру.

Қалалық, облыстық және республикалық деңгейдегі ғылыми-практикалық конференция, семинар, фестиваль, олимпиада сайыстарына қатысу.

Ізденіс тақырыптарының тарихи және теориялық негізінде дәлелденген нәтижелердің жетістіктерін мектепте тәжірибе жүзінде қолдану.

Оқушылардың арасында ғылымның әр саласында, өнер және техника салаларындағы жетістіктерін, шығармашылық жұмыстарды ақпараттық құралдармен жеткізіп отыру.

«Сириус» оқушылардың ғылыми қоғамының жұмыс жоспары

Тақырыбы

Жауапты

Қатысатын оқушылар

Мерзімі

1

Оқушылардың ғылыми қоғамын құру

Саймова Ф.Б.

8-11

сынып

Қыркүйек

2

Ғылыми қоғамының жоспарын бекіту. Дарынды оқушыларды анықтау

Саймова Ф.Б.

5-10 сынып

Қыркүйек

3

Дөңгелек үстел: Оқушылардың ғылыми қоғамының жұмыс жоспарымен таныстыру

Саймова Ф.Б.

Сириус тобы

8-10 сынып

Қазан

4

Пәндік ғылыми жобаларға қатысушы оқушыларға бағыт көрсету. Ғылыми зерттеу жұмыстарының тақырыбының өзектілігін анықтау бағыт бағдар беру

Сириус тобы

9-10 сынып

Қазан

5

«Bilim high» интелектуалды ойынын өткізу

10 сыныптар

9-10 сынып

Қараша

6

«Қоғам балалар көзімен» әлеуметтік бейнеконкурс

Саймова Ф.Б.

Сириус тобы

7-11 сынып

Желтоқсан

7

«Асу бермес асқар жоқ» мектепішілік ғылыми-тәжірибелік конференциясы

Саймова Ф.Б.

Сириус тобы

9-10 сынып

Желтоқсан

8

Сөйлеу мәнері (көрермен/камера алдында сөйлеу өнері)

Саймова Ф.Б.

Сириус тобы

7-9 сынып

Желтоқсан

9

«Білім дода» интелектуалды ойынын өткізу

Сириус тобы

7-8 сынып

Қаңтар

10

Жоғарғы оқу орындарымен ғылыми қоғам арасында байланыс орнату

Саймова Ф.Б.

Сириус тобы

Педагогтер шақыру

9-10 сынып

Қаңтар

11

Презентациялау техникасы ғылыми жоба жасау ережелерін қолдана отырып слайдтар жасау (үш тілде) байқауы

Сириус тобы

7-10 сынып

Ақпан

Мақсаты:

Қабілетті, ынталы оқушылардың теориялық білімін тереңдету, практикалық дағдысын, шығармашылық қабілеттерін дамыту ғылым жолына бағыт-бағдар беру дарынды балалармен жұмыстың тиімді жүйесін құру.

Міндеттері:

1. Қабілетті балаларды анықтау, оладың шығармашылық дамытуын қадағалау.

2. Қабілетті балалардың белгілі бір ғылым, өнер саласы бойынша дүниетанымның дамуына, шығармашылық бейімділіктерінің жетілуіне, көмек көрсету

3. Қоғамдық, гуманитарлық, жаратылыстану, саяси-идеалогиялық, зерттеушілік, жаңашылдық жұмыстарға деген қызығушылығын арттыру, бағыт-бағдар беру.

4. Өзіндік бақылаулар мен эксперимент жүргізу, практикамен ұштарыса алу, баспа деректерімен жұмыс жасауға қалыптастыру.

ОҒҚ жұмысының негізгі бағыттары:

1. Дарынды оқушыларды ғылыми-шығармашылық іс-шараларға қатыстыру.

2. Ғылыми - әдебиеттермен жұмыс істеуге үйрету, ғылыми зерттеу мәдениетін қалыптастыру.

3. Ғылым зерттеу жұмыстар барысында оқушыларға жекелей, аралық кеңестер ұйымдастыру.

4. Байқаулар мен конференцияларға қатысу барысында оқушылардың ғылыми жұмыстарына рецензия жасау.

5. Ғылыми –шығармашылық конференциялар,олимпиадалық турнирлер дайындау,ұйымдастыру және өткізу.