8(7112) 22-85-97

Мектеп кітапханасы мектепте оқушылардың жайлы және бейресми болатын орын. Оқу сабақтарын өткізу, тапсырмаларды орындау, компьютерде жұмыс істеу, музыка тыңдау және тіпті демалуға ыңғайлы.

Мектеп кітапханасы

✔ кітапхана және ақпараттық ресурстар туралы ақпаратпен қамтамасыз етеді, ақпарат көздеріне жол ашады.

✔ ақпаратты іздеу және сыни бағалау үшін алгоритмдер мен технологияларды үйретеді, пайдаланушылардың ақпараттық мәдениеті негізіндегі оқу-әдістемелік материалдарды әзірлейді;

✔ пайдаланушылардың өздерін тәрбиелеу қабілетін дамытуға, оқушыларды әлемдік және ұлттық мәдениеттің қазынасына енгізуге ықпал етеді.

Мектеп кітапханасы бірыңғай ақпараттық және білім беру кеңістігін құрады, оқушыларға, оқытушыларға және басқа да мектеп қызметкерлеріне арналған кітапханалық және ақпараттық қызметтерді ұйымдастыруды қамтамасыз етеді.

Кітапхана пайдаланушыларға келесіндей қызмет көрсетеді:

✔ жазылу (абонементте) (үйге кітаптар беру);

✔оқу залында (мерзімді басылымдармен жұмыс, анықтамалық кітаптар, сирек басылымдар, ықшам дискілермен жұмыс жасау).

Кітапхана қызметі «Мемлекеттік білім беру ұйымдарының кітапханалар қорын қалыптастыру, пайдалану және сақтау бойынша қағидаларды бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 19 қаңтардағы № 44 бұйрығы негізінде ұйымдастырылады.

 

МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ КІТАПХАНАСЫНЫҢ ЕРЕЖЕСІ

ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.1. Мектеп-лицей кiтапханасын (әрі қарай - кітапхана) пайдаланудың үлгі қағидалары орта білім беретін ұйымның кітапханасы туралы ереже негізінде әзірленді.

1.2. Кітапхананы пайдалану қағидалары – оқырманның кітапханамен өзара қарым-қатынасын бекітетін құжат және оқырмандарға қызмет көрсетуді ұйымдастырудың жалпы тәртiбiн, кітапхана қорына қолжетімділік тәртібің, оқырмандар мен кітапханашының құқықтары мен мiндеттерiн белгiлейдi.

1.3. Кітапхана білім беру үдерісінің барлық қатысушылары – мектеп әкімшілігіне, педагогикалық ұжымға, оқушылар мен ата-аналарға (әрі қарай оқырмандарға) жеке және өздігінен білім алу жұмысы үшін кітапхана және ақпарат-библиографиялық қызмет көрсетудiн дәстүрлі нысандары мен әдістерін пайдалана отырып білім беру және педагогикалық ақпаратқа еркін қолжетімділікті ұсынады.

1.4. Кітапхананың жұмыс режімін мектеп-лицейінің ішкі еңбек тәртiбi қағидаларына сәйкес мектеп директоры белгілейді.

1.5. Оқырман - оқушыларға қызмет көрсетудің саралы тәсілін қамтамасыз ету үшін оқушылардың жекелеген топтарына сыныптарымен белгілі бір күндерді (сағаттарды) бөлу арқылы кітапхананың жұмыс кестесі әзірленеді.

КІТАПХАНАНЫ ПАЙДАЛАНУ ТӘРТІБІ

2.1. Кiтапхана оқырмандарға абонементте және оқу залында қызмет көрсетеді.

2.2. Оқырмандар қызметіне кітапхана қорларын салалық құрамы әмбебап, дәстүрлі (кітаптар, мерзімді басылымдар) және электронды ақпарат тасығыштағы (CD-ROM, мультимедиа): оқу, көркем, аңықтама, ғылыми-педагогикалық және әдістеме әдебиетінің қоры ұсылынады.

2.3. Оқырмандарды кітапханаға жазу абонементте жүргізіледі:

- оқушылар – жекелеген ретпен сыныптар (топтар) тізімі бойынша;

- педагогтар, мектеп қызметкерлері мен ата-аналар – жеке куәлігі бойынша.

2.4. Әрбір оқырманға кітапхананы пайдалануға құқық беретін белгілі бір үлгідегі оқырман формуляры толтырылады.

2.5. Кітапханаға жазылар кезде оқырмандар кітапхананы пайдалану қағидаларымен танысып, оларды орындайтыны туралы міндеттемені оқырман формулярына қол қоюмен растауы тиіс.

2.6. Оқырман және кітап формуляры оқырманға кітапхана қорынан құжаттардың берілгені мен оларды кітапханашының қабылдап алу фактісі мен берілген күнін тіркейді.

2.7. Абонементті пайдалану тәртібі.

2.7.1. Абонемент қорындағы құжаттарды пайдалану мерзімі мен олардың саңы шектелген және саралы түрде былайша белгіленеді:

- оқырман бесеуден артық емес басылымды (оқулықтан басқа) үйіне алу құқығы бар;

- оқу әдебиеті тиісті пәнді оқу мерзіміне (оқу жылының басында міндетті түрде қайта тіркелгеннен кейін) беріледі;

- әдістеме әдебиеті бір ай мерзімге беріледі, ал даналар саны жеткілікті болған жағдайда тиісті пәнді оқыту мерзіміне (оқу жылының басында міндетті түрде қайта тіркелгеннен кейін) беріледі;

- сыныптан тыс оқу үшін (көркем, ғылыми-көпшілік, танымдық әдебиет) 15 күнге беріледі;

- сирек және құнды басылымдар үйге берілмейді.

2.7.2. Құжаттарды пайдалану мерзімі оған басқа оқырмандар тарапынан сұраныс болмаған жағдайда ұзартылуы немесе басылым бір данада немесе зор сұранысқа ие болған жағдайда қысқартылуы мүмкін.

2.8. Оқу залын пайдалану тәртібі.

2.8.1. Оқу залында пайдалануға арналған құжаттар үйге берілмейді.

2.8.2. Энциклопедиялар, аңықтамалық, сирек және құнды басылымдар, сондай-ақ мерзімді басылымдар тек оқу залында жұмыс істеу үшін ғана беріледі.

2.8.3. Оқырманның оқу залында жұмыс істейтін құжаттарының саны шектелмейді.

2.9. Оқырмандар (1-2 сыныптар оқушыларының басқасы) басылымдардың әрбір данасы үшін оқырман формулярына қол қояды, құжаттардың қайтарылуы кітапханашының қолымен расталады.

2.10. Құжаттарды пайдалану мерзімі бітуіне қарай кітапханашы оқырманға құжаттарды он күн мерзімінде қайтару қажеттігі туралы ескертеді. Егер құжаттар осы мерзімде кітапханаға қайтарылмаса кітапханашы оқушының ата-анасына (немесе олардың орнындағы адамдарға) оларды қайтару немесе жоғалтқан жағдайда екі айдың ішінде мазмұны мен құны бірдей құжаттармен алмастыру туралы жазбаша талап хат жібереді.

2.11. Оқушыларға оқулықтар мен оқу құралдарын беру тәртібі:

2.11.1. Мектеп оқушылары оқулықтармен қолданыстағы нұсқаулыққа сәйкес қамтамасыз етіледі.

2.11.2. Оқу жылының басында сыныпқа оқулықтар беру 5-11 сыныптардың сынып жетекшілері немесе тиісті пән мұғалімдері арқылы беріледі.

2.11.3. Мұғалімге сыныпқа оқулықтардың берілу фактісі кітапханада жүргізілетін берілген оқулықтардың есеп журналында тіркеледі.

2.11.4. Орта және жоғары сынып оқушылары әрбір алынған оқулық үшін кітап формулярына қол қойып, кітапханашыға табыстайды. Берілген оқулықтардың жазбасы бар кітап формулярлары оқушылардың оқырман формулярында сақталады. Оқушылар (борышкерлер, жаңадан келгендер) оқулықтарды айрықша жағдайда ғана кітапханашыдан алады.

2.11.5. Оқу жылының сонында оқушылар барлық оқулықтарды мұғалімге қайтарады. Жазғы кезеңге қажетті оқулықтарды беру оқырман формулярында оқушылардың жеке қолымен тіркеледі.

2.11.6. Мектептен кететін оқушылар оқулықтарды кітапханашыға жеке табыстайды. Оқушылар мектептен кетер алдында кітапханамен толық есептесуге міндетті.

2.11.7. Сабақ үстінде жұмыс істеуге арналған оқу құралдары кабинеттерге бүкіл оқу жылы бойына кабинет меңгерушісінің жеке жауапкершілігіне беріледі.

ОҚЫРМАНДАРДЫҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ, МIНДЕТТЕРI

3.1. Оқырмандардың мынадай құқықтары бар:

3.1.1. Кітапхананың аңықтама-библиографиялық және ақпарат қызметін пайдалану.

3.1.2. Кітапхана қорларына еркін қолжетімділік.

3.1.3. Кiтапхана қорының құрамы мен кітапхананың көрсететін қызметтері туралы толық ақпарат алу.

3.1.4. Құжаттар мен басқа да ақпарат көздерін таңдау мен іздестіруде кеңесшілік және нақты көмек алу.

3.1.5. Кiтапхананың аңықтама-библиографиялық аппаратын: дәстүрлi каталогтар мен картотекаларды және олардың электронды нұсқаларын пайдалану.

3.1.6. Абонементте және оқу залында белгіленген тәртіппен баспа басылымдары мен басқа да ақпарат көздерін уақытша пайдалануға алу.

3.1.7. Абонементтің қорынан алынған құжаттардың пайдалану мерзімін ұзарту.

3.1.8. Кiтапхана өткiзетiн іс-шараларға қатысуға, кітапханаға нақты көмек көрсету.

3.1.9. «Кітапхананың ақылы қызметтері туралы Ережеге» сәйкес кітапхананың негізгі қызметіне орайлас кітапхананың қосымша ақылы қызметтерін пайдалану (қосымша қызметтердің тізбесі мен құнын әр кітапхана жеке белгілейді және мектеп директоры бекітеді).

3.1.10. Кітапханалық-библиографиялық және ақпарат білімдерінің негізін, ақпаратты дербес іздестірудің дағдылары мен қабілетін алу.

3.1.11. Кітапханашымен жанжал туған жағдайда мектептің директорына жүгіну.

3.2. Кітапхана оқырмандары мынаған мiндеттi:

3.2.1. Кiтапхананы пайдалану қағидаларын сақтауға.

3.2.2. Жыл сайын оқу жылының басында қайта тіркеуден өтуге.

3.2.3. Кiтапханада тыныштық пен тәртiпті сақтауға, кітапхана бөлмесіне үлкен портфельдер мен сөмкелерді алып кiрмеуге.

3.2.4. Кiтапхана қорынан алынған құжаттарға (онда белгілер жасамауға, сызбауға, жыртпауға, беттерін бүктемеуге және т.т.), құрал-жабдыктар мен саймандарға ұқыппен қарауға.

3.2.5. Кітапхана бөлмесінен оқырман формулярына жазылмаған құжаттарды алып шықпауға.

3.2.6. Оқу залынын қорын тек кітапхана бөлмесінде ғана пайдалануға.

3.2.7. Еркін қолжетімді қордағы әдебиеттердiң орналасуы тәртiбiн бұзбауға, каталогтар мен картотекалардан кәртiшкелердi суырмауға, кітапханашының рұқсатсыз қызмет бөлмесі мен кітап қоймасына кiрмеуге.

3.2.8. Кітапхананың баспа құжаттарын алар кезде оқырман онда ақаудың (жыртылған беттерінің, құжатта жазудың және т.б.) жоқ екеніне көз жеткізуге және ақаулар табылған жағдайда ол туралы кітапханашыға хабарлауға тиіс, ол құжатта тиісті белгілер соғуға міндетті. Өткізілетін құжаттардан табылған ақаулар үшін соңғы тапсырушы жауап береді.

3.2.9. Әрбір алынған құжат үшін оқырман және кітап формулярына қол қоюға (бастауыш сыныптар оқушыларынан басқасы).

3.2.10. Кітапханаға құжаттарды белгіленген мерзімде қайтаруға.

3.2.11. Құжаттарды жоғалтқан немесе бүлдірген жағдайда оларды соңдай немесе олардың көшірмелерімен немесе кітапхананың құны бірдей деп таныған басылымдарымен алмастыруға, айырбастау мүмкін болмаған жағдайда – құжаттардың шынайы нарықтық құнын өтеуге міндетті. Жоғалған, бүлінген құжаттардың құнын кітапхана меңгерушісі (кітапханашы) кітапхананың есеп құжаттарында көрсетілген бағаларға сүйеніп, кітапхана қорларын қайта бағалау коэффициентін қолдана отырып белгілейді.

Кәмелетке толмаған оқырман - оқушының кітапхана қорынан құжаттар жоғалтқан немесе оған орны толмас залал келтірген жағдайда ата-аналары (немесе олардың орнындағы адамдар) жауапкершілікке тартылады.

3.2.12. Оқырман мектептен кеткен жағдайда өзіне жазылған құжаттарды кітапханаға қайтаруы тиіс.

3.2.13. Мұғалімдер мен мектеп қызметкерлері кеткен жағдайда кiтапханада өзінің кету парағын белгілеуге, кетіп бара жатқан оқушылардың жеке істері кітапханашының тиісті белгісінен кейін беріледі.

КІТАПХАНАНЫҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ МЕН МIНДЕТТЕРI

4.1. Кiтапхананың мынадай құқықтары бар:

4.1.1. Оқырмандарға берілген құжаттардың кiтапханаға қайтарылуын тұрақты бақылау.

4.1.2. Қызмет көрсету мен құжаттарды беруді тек: оқырмандардың оқу жылының басында қайта тiркеуден өтіп, өзіне тіркелген барлық әдебиеттерді көрсеткеннен кейін жүзеге асыру; оқырманнан бұрын берілген, пайдалану мерзімі біткен құжаттарды алу.

4.1.3. Оқырманның кітапханаға келтірген залалы үшін өтемақының мөлшерін белгілеу.

4.1.4. Кітапхананы пайдалану қағидаларын бұзғаны, кітапхана құжаттарын пайдалану мерзімін асырғаны үшін айыппұл санкцияларын белгілеуге, кітапхананы пайдалану құқығынан белгілі бір мерзімге айыру.

4.1.5. Кітапхананың қосымша ақылы қызметтерінің тізбесін белгілеу.

4.1.6. Кітапхана қорынан сол мектептің қызметкері және оқушысы болып табылмайтын оқырмандарға кепілге құжаттар беру тәртібін белгілеу.

4.2. Кiтапхана мынаған мiндеттi:

4.2.1. Кітапхана оқырмандарына олардың сұраныстары мен қажеттіктерін ескере отырып ұтырлы және сапалы қызмет көрсетуге.

4.2.2. Оқырмандардың кiтапхана қорларына еркін қолжетімділігін және оларды уақытша пайдалануға тегiн беруді қамтамасыз етуге.

4.2.3. Пайдаланушыларды кітапхана көрсететің қызметтердің барлық түрлері туралы хабардар етуге.

4.2.4. Дәстүрлі каталогтар, картотекалар, электронды деректер базалары (электронды каталог) жүйесі, сондай-ақ библиографиялық құлақтандырудың басқа да нысандары («Кітапханаға жаңа түсімдердің тізімі», «Ақпарат күндері», «Маман күндері» және т.б.) арқылы кітапхана қорының құрамы туралы толық ақпарат беруге.

4.2.5.Оқырмандарға кітапхананың барлық ақпарат көздерін пайдалану мүмкіндігін ұсынуға.

4.2.6.Ақпарат көздерін тандау мен іздестіруде кеңесшілік жұмыс жүгізуге, көмек көрсетуге.

4.2.7. Оқырмандарды кітапхана-библиография және ақпарат мәдениеті негіздерімен таныстыруға.

4.2.8. Кітапхана оқырмандарына жұмыс істеу үшін қолайлы жағдайлар тузызуға және қолдауға.

4.2.9. Кітапхана қорларын сақтау мен ұтымды пайдалануды қамтамасыз етуге, құжаттарды орналастыру мен сақтау, материалдық-техникалық құрал-жабдықтардың сақталуы үшін тиісті санитариялық-гигиеналық жағдайлар туғызуға.

4.2.10. Баспа құжаттарын шағын жөндеуге және уақтылы түптеуге, бұл жұмысқа кітапхана активін қатыстыруға.

4.2.11. Мектептің ішкі еңбек тәртібі қағидаларына сәйкес кітапхананың жұмыс режімің қамтамасыз етуге.

4.2.12. Мектеп директорының алдында өз қызметі туралы жүйелі түрде есеп беріп отыруға.

 

Психологиялық ағарту – педагогтарды, ата-аналарды, балаларды психологиялық біліктілікке баулу. Психологиялық ағартудың түрлері сан түрлі.айталық оған әдістемелік кеңесте және ата-аналар жиналысында өтілетін лекциялар, әңгімелесулер, топтық және жеке консультациялар, семинар-практикумдар, ата-аналар жиналысы, көрмелер, жаднамалар дайындау, психологиялық-педагогикалық әдебиеттерді іріктеу және тарату, тақырыптық газет шығару. Балаларды тек қана өмірге дайындау емес, балаларға қазіргі таңның өзінде бақытты, арайлы өмір жағдайын туғызу. Яғни ересектерге психологиялық ағарту жүргізу арқылы, мұның басты мәселе екеніне көзін жеткізу.

Ата – аналар жиналыстарының тақырыптары:

"Оқушы өмірінің табиғи ырғағы және дұрыс режим негіздері. Балаларды күн тәртібін өз бетінше орындауға үйрету".

«Емтиханға дайындық барысында балаларды қолдау»

"Сіздің өміріңізде және сіздің балаларыңызда стресстер. Олармен қалай күресу керек

"Жасөспірім шақтағы үрей мен агрессивтілік. Оларды зерттеу". Теледидар, компьютерлік ойындар, жарнама, әлеуметтік ортаның әсері.

"Жасөспірімдер жасындағы ерекшеліктері. Өзіндік сананы қалыптастыру". Жасөспірімдік жастағы ықтимал "дағдарыстар".

«Өз балаңа үлгі бол» Баланың жеке тұлғасын қалыптастыруға жеке мысал мен беделдің әсері. Ата-аналардың жалған беделінің түрлері. Тәрбие берудегі әжелер мен аталардың рөлі. Балалар мен жасөспірімдердің ата-аналарына, аға отбасы мүшелеріне деген сүйіспеншілік пен құрметке тәрбиелеу.

«СӨС отбасында – балаңыздың саулығы» физиологиялық, психологиялық, рухани саулық және қарым қатынас туралы түсінік беру. Отбасындағы ахуал физиологиялық және психикалық саулық кепілі.

«Отбасындағы баланың психологиялық әл-ауқатына әсер ететін факторлар»

«Егер баламен қарым-қатынасыңыз бақылаудан шықса»

"Біздің балаларымыздың құпия әлемі". Оқушылардың бос уақыты. Сауалнаманы талдау. Көшедегі бала. Компьютерлік салондар. Компьютерлік ойындардың баланың психикасына әсері. "Қызықты" орындар

«Жасөспірімдердің жыныстық тәрбиесі". Ұлдар мен қыздардың психофизиологиялық дамуының ерекшеліктері. Ұлдар мен қыздар арасындағы өзара қарым-қатынас ерекшеліктері.

«Сөз тәрбиелегенде» Қазақтың бала тәрбиелеу туралы ережелері". Баланың өмірін ұйымдастыру құралы ретінде сендіру және талап ету. Көтермелеу және жазалау. Балалар мен жасөспірімдерді тәрбиелеуде жүйелілік пен қатаңдық.

«Оқу іс-әрекетінің бала ағзасына әсері. Шаршау белгілері.» Оқушылар арасында аурулардың дамуының алдын алу

«Кәсіптік бағдар беру-заман талабы»

Балалар мен жасөспірімдердің психикалық денсаулығы

ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҚ ДЕГЕН НЕ?

Психикалық денсаулық (рух немесе жан саулығы, кейде менталдық саулық деп атады) — бұл адам өз әлеуетін іске асыра алатын, күнделікті өмірлік стресстерді еңсере алатын, жемісті және өнімді жұмыс жасай алатын, әрі қоғамға өз үлесін қоса алатын аман-саулық күйі. (Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымы. ДДСҰ, 2017)

Жақсы психикалық денсаулық барлығы үшін маңызды. Сіздің және балаңыздың өмірі үшін психикалық денсаулықтың маңызы физикалық денсаулықтың маңызымен бірдей.

Психикалық денсаулық – бұл жай ғана психикалық сырқаттардың жоқ болуы ғана емес, өмірлік мәселелерді шешуге қажетті дағдылардың болуы. Егер психикалық денсаулықтағы кінараттарға мән бермесе, олар балалардың оқуына, дамуына, қарым-қатынастарына және физикалық саулығына кедергі келтіруі мүмкін.

Психикалық денсаулық дәл физикалық денсаулық сияқты маңызды!

Психикалық денсаулықсыз физикалық денсаулық жоқ.

БАЛАМНЫҢ ПСИХИКАЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҒЫНА ҚАЛАЙ КҮТІМ КӨРСЕТЕ АЛАМЫН?

Балаларға мықты, қамқор қарым-қатынастар құруға көмектесіңіз

Балалар өзін жақсы сезінуі үшін оларға өз қадір-қасиетін бағалау сезімін дамытуға көмектесіңіз

Оларға құлақ салыңыз және сезімдерін құрметтеңіз

Үйде қауіпсіз және жайлы орта қалыптастырыңыз

Қиын жағдайларда балаларға және жастарға мәселелерін шешуге көмектесіңіз

Психотүзету және дамыту.

Зерттеу қорытындысы бойынша таным процестері нашар және орташа дамыған оқушылармен дамыту түзету жұмыстары

Үлгерімі нашар , девиантты, оқушылармен түзету –дамыту жұмыстары

Эмоциялық сезімдерін түзету жаттығулары мен ойындар, ертегі терапиясы, арт терапия,

Бейімделу және сабақтастық кезіндегі кеткен кемшіліктерді түзету

Жасөспірімдердің өтпелі кезеңдегі зорлық-зомбылықты қарым-қатынасын түзету

Дарынды, қабілетті оқушыларды дамыту

Оқушылардың өзара қарым-қатынас мәдениетін түзету-дамыту

Мінез –құлқында қиындық келтіретін және әлеуметтік жағдайы төмен, сәтсіз отбасы балаларының ата-аналарымен оңалту жұмыстары

Суицидалды әрекетке бейім балалармен түзету-дамыту жұмыстары

Педагогикалық ұжымдағы психологиялық ахуалды қажет ететін мұғалімдермен түзету / сауалнама қорытындысы бойынша/ бойынша:

· Психологиялық жаттығулар мен ойындар,

· Видиоролик көрсету,

· Заңдармен таныстыру,

· Музыка, ертегі терапиясы, арт терапия жаттығулары.