8(7112) 22-85-97

Әдістемелік кеңес жұмыс жоспары

Негізгі жұмыс бағыттары

Іс-шаралар

Жауаптылар

Орындау мерзімдері

1

2

3

4

1.ӘК отырыстары

2024-2025 оқу жылына әдістемелік қызметтің міндеттері

1.2023-2024 оқу жылындағы әдістемелік жұмыстың талдауы және жаңа оқу жылына қойылатын, мақсат міндеттер

2. 2024-2025 оқу жылына арналған әдістемелік нүсқау хатпен таныстыру

3. ӘБ жетекшілерін тағайындау және міндеттерімен таныстыру. Жылдық жоспарлары туралы.

4. Лицейлік компоненті, таңдау пәндерінің, элективті курс жоспарлары туралы

5. ОҒҚ 2024-2025 оқу жылына арналған жоспарларын бекіту.

6. Пән апталықтарын, семинарлар өткізу жоспарымен келісу.

7. КТЖ да үлгілік оқу бағдарламасы талаптарының сақталуын қамтамасыз ету (ҚР Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығы)

Жолдасбаева Ж. .

Жолдасбаева Ж.

Даумова А.М..

Капашева Г.Н.

Саимова Ф.Б.

Жолдасбаева Ж.

Капашева Г.Н.

Тамыз

Озат тәжірибе көпке ортақ

1. Шығармашылық жұмыстарды (озат іс-тәжірибе) тарату туралы

2.Тәлімгерлердің жұмыс жоспары туралы

3.Мектепішілік жобалар туралы

4. Дарынды және уәжді балалар туралы деректер базасын жаңартудың уақытылы жүргізілуін қамтамасыз ету

Жолдасбаева Ж.Ж.

Жолдасбаева Ж.Ж.

Габдрахманова Б.Д

Есетов Ә.Б.

Бергалиева Г.К.

қыркүйек

1.9-11 сынып бойынша мектепішілік олимпиада қорытындысы, олимппиадаға дайындау жүмыстарын жетілдіру туралы

2. І тоқсанда өткен апталықтардың қорытындысы

3. ОПТ тарату туралы

4. 5-6 сыныптар бойынша мектепішілік олимпиада қорытындысы

Жолдасбаева Ж.Ж.

Нургожина А.Ш.

Еркингалиев А.А.

Жолдасбаева Ж.

Жолдасбаева Ж.

қараша

1. Мүғалімдердің зерттеу жұмыстары, ІІ тоқсан бойынша Lessоn study қорытындысы

2.7-8 сыныптар бойынша мектепішілік олимпиада қорытындысы

3.Мүғалімдердің озық іс-тәжірибелерін қорытындылау, тарату

4. Жас педагогтардың кәсіби қиындықтары туралы

Бергалиева Г.К.

Жолдасбаева Ж.

Жолдасбаева Ж.

Тәлімгерлер

қаңтар

1.Әр түрлі деңгейдегі байқауларға (олимпиада,ғылыми жоба т.с.с) қатысу сапасын бағалау

2. ОПТ тарату туралы

3. Оқушылардың зерттеу бағыттары, қабілеттері мен зерттеу кезеңдері туралы ақпараттар жинау, мұғалімдердің зерттеушіілік бағытындағы құжаттарын зерделеу

4. Дарынды және уәжді балалар туралы деректер базасын жаңартудың уақытылы жүргізілуін тексеруді қамтамасыз ету

Жолдасбаева Ж.

Жолдасбаева Ж.

Нурекешова А.С.

Тәжен С.С.

наурыз

1.Мектепішілк ғылыми жобалар байкауының қорытындысы

2. «Сириус» оқушылардың ғылыми қоғамының жұмысы

3.«Педlab» жобасының жұмысы

Жолдасбаева Ж.

Саимова Ф.Б.

Габдрахманова Б.Д.

Сәуір

1.Мектептің әдістемелік жұмысының қорытындысы, перспективалық жұмыс жоспары

2. Педагогтердің атестаттаудың қорытындысы.

3. «Зерттеп үйрен», «SmartEduTeach#41» жобасының қорытындысы

Жолдасбаева Ж.

Жолдасбаева Ж

Бергалиева Г.К

Мамыр

1. Әдістемелік қызметті жоспарлау

Ғылыми-әдістемелік жұмыс мақсаты: Мұғалімдер мен сынып жетекшілеріне оқушыларды оқыту мен тәрбиелеуде, оларды шғармашылық әрекетке баулуда білім беру саласындағы жаңалықтарды, озық педагогикалық тәжірибені зерттеп, жинақтап,таратуда, кәсіби біліктілігі мен теориялық білім деңгейін көтеру ісінде нақты ғылыми-әдістемелік көмек көрсету болып табылады.

Ғылыми-әдістемелік жұмыс міндеттері:

- Мектеп-лицей статусына сәйкес оқу-тәрбие үрдісінің біртұтас жүйесін қалыптастыру;

- Оқу сабақтарының барлық түрінің өткізілуінің әдістемесін, тиімділігін жетілдіру, әдістемелік апталықтар мен күндер ұйымдастырып, олардың мектептегі педагог қызметкерлердің педагогикалық шеберлігін жетілдірудегі ролін арттыру

- Педагог қызметін ғылыми-әдістемелік тұрғыда талдау, бағалау, көмек көрсету, әдістемелік бірлестіктердегі ғылыми-әдістемелік жұмыстардың жандануына педагогикалық ықпал ету, оқу-тәрбие үрдісінің деңгейін көтеруді әдістемелік тұрғыда қамтамасыз ету,әдістемелік кеңес жұмысының мазмұнын, бағыт-бағдарын айқындау, болжам жасау,Мұғалімдер мен оқушыларды ғылыми-зерттеушілік, шығармашылық жұмыстарға баулу, ынталандыру.

- Білім сапасын арттыруда білім сапасын арттыруда мұғалім мен оқушы арасында ынтымақтастық шығармашылық орта қалыптастыру;

- Озық педагогикалық тәжірибені зерттеу мен жинақтауды алмасуды ұйымдастыру;

- Дарынды балалардың белгілі бір ғылым,өнер, спорт саласы бойынша дүниетанымының дамуына, шығармашылық бейімділіктерінің жетілуіне көмек көрсету.

Жұмыс нысандары:_семинарлар, тренингтер, шеберлік сыныптары,

 

а. Әдістемелік жұмыстың мазмұны мен негізгі бағыттары

І. Ұйымдастыру – педагогикалық

ІІ. Нұсқаулық – әдістемелік

ІІІ. Ізденушілік – зерттеушілік

Р/с

Іс-шара мазмұны

Мерзімі

1.

Педагогикалық кадрлардың сандық, сапалық құрамын анықтау

Күнделікті

2.

Мұғалімдердің курстардан өтуін ұйымдастыру

Жоспар бойынша

3.

Өз білімін көтеру жұмысы

Күнделікті

4.

Әдістемелік бірлестіктердің жұмысы

Жоспар бойынша

5.

Педагог кадрларды аттестаттау ережесімен таныстыру

Қазан

6.

Ашық сабақтар

Апталық кезінде

7.

Мұғалімдердің сабағына қатынасу

МБ бойынша

8.

Мұғалімдерге әдістемелік көмек көрсету

Жыл бойы

9.

Жас мамандармен жұмыс

Жоспар бойынша

10.

Аттестаттау комиссиясының отырысын өткізу

Мезгіліне 2 рет

11.

Марапаттау комиссиясының отырысын өткізу

4 рет

 

 В. Әдістемелік кеңес жұмыс жоспары 

Негізгі жұмыс бағыттары

Іс-шаралар

Жауаптылар

Орындау мерзімдері

1

2

3

4

ӘК отырыстары

1.2023-2024 оқу жылындағы әдістемелік жұмыстың талдауы және жаңа оқу жылына қойылатын, мақсат міндеттер

2. Күнтізбелік-тақырыптық жоспар мазмұнының үлгілік оқу бағдарламаларына сәйкестігі.

3. Мектепішілік жобалар туралы

Жолдасбаева Ж. Ж.

Утебалиева А.Ж..

Жолдасбаева Ж.Ж.

Батыргалиева А.Қ

Габрахманова Б.Д.

Бергалиева Г.К.

Самарбаева Б.А.

Тамыз

1. Озат іс-тәжірибе тарату туралы

2.Тәлімгерлердің жұмыс жоспары туралы

Жолдасбаева Ж.Ж.

Жолдасбаева Ж.Ж.

қыркүйек

1. 5-6 сыныптар бойынша мектепішілік олимпиада қорытындысы

2. Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдау қызметтін ұйымдастыру және әлеуметтік педагог пен психологтың бірлескен жұмыс жоспарының орындалуы қорытындысы

3. Жаңадан келген мұғалімдердің мамандардың кәсіби біліктілігін бақылау

Жолдасбаева Ж.Ж.

Жолдасбаева Ж.Ж.

қараша

1. «Меdia Ustaz»
жобасының жұмысы

2.7-8 сыныптар бойынша мектепішілік олимпиада қорытындысы

3.ОПТ тарату туралы

4Дарынды және уәжді балалар туралы деректер базасын жаңарту

Жолдасбаева Ж.Ж.

Жолдасбаева Ж.Ж.

Тәжен С.С.

қаңтар

1.Түрлі деңгейдегі кәсіби конкурстарға педагогтардың қатысуы туралы

2. ОПТ тарату туралы

3.Халықаралық зерттеулерге дайындық жұмыстары;

4."Жас мұғалім-тәлімгер" жүйесіндегі жұмыс

Жолдасбаева Ж.Ж.

Жолдасбаева Ж.Ж.

Орынгалиев О.К

Нурсапина С.У.

Иманиязова Г.С.

Мукатаева Л.С.

Наурыз

1.«Зерттеп үйрен» жобасының жұмысы 2.Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдау қызметтін ұйымдастыру және әлеуметтік педагог пен психологтың бірлескен жұмыс жоспарының орындалуы

3. Мектепішілк ғылыми жобалар байкауының қорытындысы

Бергалиева Г.К.

Тәжен С.С.

сәуір

1.Мектептің әдістемелік жұмысының қорытындысы, перспективалық жұмыс жоспары

2. Озат педагогикалық тәжірибені тарату жұмыстары туралы

Жолдасбаева Ж.

Мамыр

 

Орта білім беру ұйымдарына арналған ғылыми-әдістемелік жұмыс жоспары

Мектептің әдістемелік тақырыбы: Нәтижеге бағытталған білім беру мазмұны аясында мұғалімнің кәcіби құзыреттілігін дамыта отырып, жеке тұлғаның функционалдық сауаттылығын арттыру

Ғылыми-әдістемелік жұмыс мақсаты: Мұғалімдер мен сынып жетекшілеріне оқушыларды оқыту мен тәрбиелеуде, оларды шғармашылық әрекетке баулуда білім беру саласындағы жаңалықтарды, озық педагогикалық тәжірибені зерттеп, жинақтап,таратуда, кәсіби біліктілігі мен теориялық білім деңгейін көтеру ісінде нақты ғылыми-әдістемелік көмек көрсету болып табылады.

Ғылыми-әдістемелік жұмыс міндеттері:

  • Мектеп-лицей статусына сәйкес оқу-тәрбие үрдісінің біртұтас жүйесін қалыптастыру;
  • Оқу сабақтарының барлық түрінің өткізілуінің әдістемесін, тиімділігін жетілдіру, әдістемелік апталықтар мен күндер ұйымдастырып, олардың мектептегі педагог қызметкерлердің педагогикалық шеберлігін жетілдірудегі ролін арттыру
  • Педагог қызметін ғылыми-әдістемелік тұрғыда талдау, бағалау, көмек көрсету, әдістемелік бірлестіктердегі ғылыми-әдістемелік жұмыстардың жандануына педагогикалық ықпал ету, оқу-тәрбие үрдісінің деңгейін көтеруді әдістемелік тұрғыда қамтамасыз ету,әдістемелік кеңес жұмысының мазмұнын, бағыт-бағдарын айқындау, болжам жасау,Мұғалімдер мен оқушыларды ғылыми-зерттеушілік, шығармашылық жұмыстарға баулу, ынталандыру.
  • Білім сапасын арттыруда білім сапасын арттыруда мұғалім мен оқушы арасында ынтымақтастық шығармашылық орта қалыптастыру;
  • Озық педагогикалық тәжірибені зерттеу мен жинақтауды алмасуды ұйымдастыру;
  • Дарынды балалардың белгілі бір ғылым,өнер, спорт саласы бойынша дүниетанымының дамуына, шығармашылық бейімділіктерінің жетілуіне көмек көрсету.

Жұмыс нысандары: семинарлар, тренингтер, шеберлік сыныптары,

 

а.  Әдістемелік жұмыстың мазмұны мен негізгі бағыттары

 І. Ұйымдастыру – педагогикалық

ІІ. Нұсқаулық – әдістемелік

ІІІ. Ізденушілік – зерттеушілік  

Р/с

Іс-шара  мазмұны

Мерзімі

1.

Педагогикалық кадрлардың сандық, сапалық құрамын анықтау

Күнделікті

2.

Мұғалімдердің курстардан өтуін ұйымдастыру

Жоспар бойынша

3.

Өз білімін көтеру жұмысы

Күнделікті

4.

Әдістемелік  бірлестіктердің  жұмысы

Жоспар бойынша

5.

Педагог кадрларды  аттестаттау  ережесімен таныстыру

Қазан

6.

Ашық сабақтар

Апталық кезінде

7.

Мұғалімдердің сабағына  қатынасу

МБ бойынша

8.

Мұғалімдерге әдістемелік көмек көрсету

Жыл бойы

9.

Жас мамандармен жұмыс

Жоспар бойынша

10.

Сараптамалық комиссия отырысы

Жылына екі рет

11.

Аттестаттау комиссиясының отырысын өткізу

Жылына 2 рет

12.

Марапаттау комиссиясының отырысын өткізу

4 рет

 

 

Мектептің әдістемелік тақырыбы: Жаңартылған білім беру мазмұны аясында мұғалімнің кәcіби құзыреттілігін дамыта отырып, жеке тұлғаның функционалдық сауаттылығын арттыру.

Мектеп-лицейінің оқу-әдістемелік қызметтің мақсаты:

Мұғалімдер мен сынып жетекшілеріне оқушыларды оқыту мен тәрбиелеуде, оларды шығармашылық әрекетке баулуда білім беру саласындағы жаңалықтарды, озық педагогикалық тәжірибені зерттеп ,жинақтап,таратуда, кәсіби біліктілігі мен теориялық білім деңгейін көтеру ісінде нақты ғылыми-әдістемелік көмек көрсету болып табылады.

Міндеттері:

  • Мектеп-лицей статусына сәйкес оқу-тәрбие үрдісінің біртұтас жүйесін қалыптастыру;
  • Мұғалімдердің іс-тәжірибесіне инновациялық технологияларды енгізе отырып, кәсіби өсуіне мүмкіндік туғызу;
  • Мұғалімге педагогикалық білімін өз бетімен көтеру жолдарын үйрету
  • Оқу сабақтарының барлық түрінің өткізілуінің әдістемесін, тиімділігін жетілдіру, әдістемелік апталықтар мен күндер ұйымдастырып, олардың мектептегі педагог қызметкерлердің педагогикалық шеберлігін жетілдірудегі ролін арттыру
  • Білім сапасын арттыруда білім сапасын арттыруда мұғалім мен оқушы арасында ынтымақтастық шығармашылық орта қалыптастыру;
  • Озат педагогикалық тәжірибені зерттеу мен жинақтауды алмасуды ұйымдастыру;

Жұмыстың негізгі бағыттары

Іс-шаралар

жауаптылар

Орындалу мерзімі

Ұйымдастырушылық-педагогикалық

Педагогикалық кадрлардың сандық, сапалық құрамын анықтау

Жолдасбаева Ж.Ж

Қыркүйек

Мұғалімдердің курстардан өтуін ұйымдастыру

Жоспар бойынша

Кестеге сай

Әдістемелік бірлестіктердің жұмысы

Жолдасбаева Ж.Ж.

ӘБ жетекшілері

Жыл бойы

Нұсқаулық – әдістемелік

Өз білімін көтеру жұмысы

Жолдасбаева Ж.Ж.

Жоспар бойынша

Әдістемелік бірлестіктердің жұмысы

Жолдасбаева Ж.Ж.

ӘБ жетекшілері

Жыл бойы

Мұғалімдерге әдістемелік көмек көрсету

Жолдасбаева Ж.Ж

ӘБ жетекшілер

Тәлімгерлер.

Жыл бойы

Сараптамалық комиссия отырысы

Жылына 2-рет

Төрайымы

Аттестаттау комиссиясының отырысын өткізу

Жылына 2-рет

Аттестаттау комиссиясының төрағасы

Бөлім және тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмаларын құрастыру бойынша әдістемелік көмек ұйымдастыру

Жоспар бойынша

Орынбасарова Э.О.

Оқу-әдістемелік өнімдерді әзірлеуге әдістемелік қолдау көрсету

Жоспар бойынша

Жолдасбаева Ж.Ж.

Капашева Г.Н.

Ізденушілік – зерттеушілік

Жас мамандармен жұмыс

Жолдасбаева Ж.Ж

Тәлімгерлер

Жоспар бойынша

Педагог кадрларды аттестаттау ережесімен таныстыру

Қазан

Жолдасбаева Ж.Ж.

Жұмағалиева О.А.

Капашева Г.Н.

Олимпиадалар мен ғылыми жобаларға дайындау бойынша әдістемелік көмек ұйымдастыру

Олимпиада алдында

Жолдасбаева Ж.Ж.

Орынбасарова Э.О.

Оқыту сапасын, оқушылардың функционалдық сауатталығын арттыру үшін педагогтерге практикалық көмек көрсетуге бағытталған әдістемелік шаралар ұйымдастыру

Жоспар бойынша

Мукатаева Л.С.

Оқыту үдерісіне ақпараттық технологияларды енгізу бойынша практикалық семинарлар ұйымдастыру;

Жоспар бойынша

Сатканова Э.М.

Оқу мен оқыту сапасын арттыру мақсатында сабақты зерттеу бойынша әдістемелік көмек ұйымдастыру.

Жоспар бойынша

Капашева Г.Н.

Габдрахманова Б.Д.

«Қызғалдақ» қыздар клубы

Мақсаты: Қыз бала бойына адамгершілікті, имандылық пен ибалылықты, талғамдылықты сіңіру. Қыз бала алдындағы қоғамның, елдің, ұлттың болшағы үшін үлкен жауапкершілік тұрғандығын ұғындыру. Үлкенді сыйлайтын, кішіге қамқор болатын, білімді, білікті тұлға қалыптастыру, сондай-ақ қыз балаларды үй шаруашылығына қатысты өмірлік қажеттіліктерді үйрете отырып, икемдеу.
Құндылықтары:
Қазақ қыздарының менталитетіне қарапайымдылық, сыпайылық, инабаттылық, үлкенді сыйлау, кішіге ізет көрсету, ақылдылық, имандылық сияқты қасиеттерге баулу.
Нәтиже:
Қыз балалардың тәрбиесіне, оларда заман талабына сай бойжеткен идеалын
қалыптастыруға және мінез-құлық критерийлерін нақты айқындауға ерекше көңіл аудару.

Қыз тәрбиесі – қоғам тәрбиесі

Қазақ халқында қыз баланың орны ерекше. Үкілеп өсіріп отырған қыз баласының барынша ізетті, сыпайы, мейірімді де ісмер, қылықты да қырмызы болуын үнемі қадағалап отырған. Еркін ұстаған, бірақ тым еркінсітпеген. «Қыз – өріс, ұл-қоныс» деп білгендіктен халқымыз өрісін кеңейтер қыз балаға айрықша көңіл бөлген. «Қыз мінезді келсін, ұл өнерлі келсін» дей отырып, қыз баланың мінезінің қалыптасуына да үлес қосқан. Халқымыз «қыз- қонақ» деп, төрінен орын беріп, қыздарды алтынның сынығына балап өсірген. Жалпы бала тәрбиесіне, соның ішінде қыз бала тәрбиесіне өте көп көңіл бөлген. Ата-бабаларымыз «Қызға қырық үйден тыю, қала берсе қара күңнен тыю» деген мақалға қаншама ой сыйғызған. Яғни қыз бала тәрбиесіне тек анасы жауапты емес, бүкіл ауыл, ел жауапты болып отырған.
Біле білсек, әрбір елдің өміріндегі шешуші кілт – қыздарға берілетін тәлім тәрбие арқылы өлшенеді. «Қызым үйде – қылығы түзде» демекші, қыз баланың жүріс-тұрысы мен киім киісі де тәрбиенің негізі болып саналады.
Ізеттілік, көргенділік нәресте кезінен ана сүтімен бойға сіңеді. Қыз баланың жүріс- тұрысынан бастап дауыс ырғағына дейін мән берудің өзі қыз бала тәрбиесінің маңыздылығын сездірсе керек. Сондықтан да қазақ қыздарымыз тәрбиелі ұлтжандылығымен, өздеріне тән нәзіктігімен және рухани тазалығымен ерекшеленеді. Ар-намысын жоғары ұстай білген қыз ғана жұрт алдында әрдайым абыройлы, сыйлы болары хақ.
Қазақ қыздарының менталитетіне қарапайымдылық, сыпайылық, инабаттылық, үлкенді сыйлау, кішіге ізет көрсету, ақылдылық, имандылық сияқты қасиеттер кіреді. Тарихқа көз жүгіртсек, Айман, Құртқа, Назым сияқты қыздарымыз, Домалақ ана, Айша Бибі сияқты аналарымыз нағыз қазақ әйелдерінің үлгісі болды. Ұлжан ана данышпан Абайды ғұсыл- дәретсіз емізбегені – адамзаттың баласын тәрбиелегені болып табылады. Халқымызда бала тәрбиесін құрсақтан бастаған асыл аналарымыз болған. Ұлы Абайдың тәрбиешісі болған данагөй әжеміз Зерені қалай ұмытамыз?
«Қызың өссе, қызы жақысымен ауылдас бол», деп көңілі мен жүрегі таза, әдемілікке, нәзіктікке құмар, өзінің емес, өзгенің өресін көтермелейтін қыз бала келешекте іргелі үйдің шаңырағын жоғары көтеретінін айтса керек. Қыз бала тәрбиесін ұрпақ тәрбиесі деп қарау қажет. Бүгінгі қазақ бойжеткендері ертеңгі еріне адал жар, балаларының анасы. Бүгін ол қыздар өнегелі тәрбие алса, ертең ұрпақ тәрбиелейтін қазақтың дана аналарына айналары сөзсіз.

 

 

«Азамат» ұлдар клубы

Мақсаты:
Ер балалар арасында зиянды әдеттердің алдын алу, спорттық іс-шараларға қатыстыру арқылы салауатты өмір сүру салтын насихаттау, өскелең жас ұрпақтың бойында патриоттық сезім орната отырып, бүгін мен болашаққа деген жауапкершілікті қалыптастыру.

Құндылықтары:
Өскелең жас ұрпақтың бойында рухани-адамгершілік әлеуетті қалыптастыру және әкелер, ағалар ықпалы нәтижесінде ер балалардың азаматтық белсенділігі мен саналылығын арттыру, құқықбұзушылықтың алдын алу.

Күтілетін нәтиже:
Жауапкершілік мен еңбексүйгіштікті қалыптастыруға, көшбасшылық және ұйымдастырушылық қабілеттерін дамытуға бағытталған ер баланың жеке тұлғалық қасиеттерін дамыту.

 

Қазақ отбасындағы ұл бала тәрбиесінің ерекшеліктері

Әр халықтың бала тәрбиесіндегі өзіндік ерекшеліктері арқылы мәдени құндылықтары қалыптасады. Ата-бабамыз ұл баланы ертеңгі абыройлы әке, қадірлі отағасы, елді қорғайтын ер, батыр, би, ақын, ұлттың намысты азаматы ретінде әділдікке, қайсарлыққа, кешірімді болуына, өнерге, білімге, салт-дәстүрімізді сақтауға тәрбиелеген. Ұл бала – қазақта шаңырақ иесі, ер-азамат – ата-ананың қолғанаты болып саналады. Қазақ отбасының тәрбиесінде жасы кішісінің үлкеніне «сен» деп сөйлемеуі, үлкен тұрып кішінің, әке тұрып ұлдың, шеше тұрып қыздың орынсыз сөйлемеуіне үлкен назар аудара білген. Қазақ отбасындағы үлкенді құрметтеу әдеті жауапкершілік, адамгершілік сезімдерін туғызады. Дұрыс бағытқа бағдарлау абыройлы әкеге, қадірлі ағаларына байланысты. Халқымыз ұл бала тәрбиесіне ерекше көңіл бөлген. Қай халықта болмасын, ұл бала тәрбиесі – әке меншігінде. «Ата көрген оқ жонар, шеше көрген тон пішер» дей отырып, қазақ отбасында әкелер өзінің білетін бар өнерін алдарына үйретіп, оларды мерген, аңшы, яғни «сегіз қырлы, бір сырлы» жігіт етіп тәрбиелеген. Бала ес білгеннен бастап, оның құлағына «сен ертеңгі шаңырақ иесісің, болашақ әкесің, арқа сүйер жарсын, отбасының асыраушысысың, сондықтан да жаманнан жирен, жақсыдан үйрен» деген сөздерді құйып отырған. Халқымыз ер баланың 12-15 жасынан бастап, оның алдында өмірдің дайындаған талай қиын-қыстау шақтары мен қуанышты сәттері бар екендігін ескере отырып, «Аты аталмаған жігіттен аты аталған төбе артық» деп намыстандыратын, «Айтсаң, үйде туып, түзде өлетін жігіттерді айт» деп таңдандыратын, «Өнерлі жігіт өрге озар, өнерсіз жігіт жер соғар» деп шамдандыратын, «Ерді намыс өлтіреді, қоянды қамыс өлтіреді», «Ерлік білекте емес, жүректе» деп қайраттандыратын, «Ақыл жастан, асыл тастан» деп сеніміне шек келтірмейтін, «Атадан ұл туса игі еді, ата жолын қуса игі еді» деп армандайтын еді халқымыз.

Қазақтың ұлы ойшыл ғұламаларының бірі Ж.Баласағұни өзінің «Құтты білік» дастанында балаға тәрбиені отбасында бер, «ақ маңдайлы ұл-қыз туса, үйіңде өсір, бөтен жерде қалдырма» деп келер ұрпаққа өсиет ете отырып, баланы жас кезінен білім мен өнерге, еңбекке баулу арқылы жаны мен тәні сабақтас жетілген парасатты ұрпақ өсіретінімізді атап көрсеткен. Ата-анасын аялай, құрметтей білген баладан жақсы азамат шығады. «Әкесін аман сақтап қалу үшін жанын қиған ұлдың өлімі – ең бақытты өлім болып табылады» – деген Баласағұнидың ұстазнамалық тұжырымдамасында осындай керемет ойлар жатыр. Шығыстың басқа ұлт өкілдерінің отбасындағы сияқты қазақта дүниеге ұл келсе, тұқымымыздың жалғасы, шаңырақ иесі туды деп ұлан-асыр, ат шаптырып той жасау күні бүгінге дейін сақталған. Дүниеге ұл әкелу әсіресе, әке үшін зор бақыт, үлкен мақтаныш. Қазақта бір кісі қайтыс болса, артында қалған баласы бар ма еді деген сауалы болады. Бар деген жауап естісе, «орнында бар оңалар» деп бата береді. Отбасындағы ер баланың өз орны бар. Мысалы, тұңғыш ұл – кейінгі іні-қарындастарының қамқоршысы, ата-анасының көмекшісі, оған «Ағасы бардың – жағасы бар» деп арқа сүйенген. Кенже ұл – шаңырақ иесі. Басқа балалар енші алып, бөлек отау құрып жатса да кенже ұл әке-шешенің қолында қалады. «Ұлға отыз үйден тыйым, он сан үйден сын» демекші, ер жігітке айтылар сын көп, қойылар талап жоғары. Қазақта біреудің баласы жақсы азамат болса: оның әкесі немесе атасы жақсы кісі еді, көргенді бала екен, өнегелі жерден шыққан ғой деп мақтайды. «Ұл тәрбиелей отырып, жер иесін тәрбиелейміз, қыз тәрбиелей отырып, ұлтты тәрбиелейміз». Отбасындағы тәрбие әрбір мүшенің өзін-өзін сақтау, ұрпақты жалғастыру, өзін-өзі сыйлау қажеттігінен туындайды. Баланы дұрыс тәрбиелеу отбасында, алдымен, жанұя жағдайы, онда қалыптасқан оң моральдық-психологиялық ахуал, татулық пен өзара түсіністік, сүйіспеншілік пен сыйластық, отбасы мүшелерінің бір-біріне деген құрмет сезімдері, яғни, отбасындағы кіршіксіз таза, мөлдір көңіл-күйі тікелей ықпал етеді. Қазақта ұлдар әкесі немесе атасының бойындағы қасиет пен өнерін үйреніп өскен. Ата өнерін ұрпағының қууы, оны мирас етуі қазақ отбасыларында жиі кездесетін дәстүр.

Әкесінің баласына қалдырған ең үлкен мұрасы – оны жақсы тәрбиелеуі дей отырып, ұлын қырағы, алғыр, ақылды, парасатты етіп өсіру- әке мен ананың басты  міндеттерінің бірі. Тәрбие - үздіксіз үрдіс, сондықтан ұлағатты ұлдың тәрбиесі де толассыз жүргізілуі қажет.